Friday, March 2, 2012

a new chapter

assalammualaikum..

yeay, all the clases for this semester dah pun berakhir dengan kenangan manis dan pahit..biasalah hidup kat Universiti nie kalau x der dugaan dan cabaran x umph..btw, as korg tau yang aku nie Presiden persatuan akaun kat UiTM johor nie since last sem..this is my last sem pegang that jawatan..pada 28 March yang lepas adalah hari terakhir aku as a Presiden..Alhamdulillah akhirnya segalanya berjalan seperti yang dirancang..dan pengganti aku adalah Mohd Khalis Othman...

PENGALAMAN, SUKA DUKA, EPISOD BARU.

sepanjang menjadi exco PERSIDA nie banyak sangat pengalaman yang aku dapat xspecially bab2 organise program..sume orang ingat handle satu2 xtvt 2 sgt senang, mereka x pernah tahu betapa penat, sakit dan tertekannya nak make sure all the xtvt berjalan dengan jayanya.. Pengalam yang x boleh lupa mestilah ble menjadi seorang Presiden..setu tanggungjawab yang sangat besar untuk dipikul...dengan hampir 900 orang student accounting kena jaga, with all the xtvt kadang2 rasa nk hantuk2 kepala kat dinding..menjadi seorang pemimpin bukannya mudah..mentally and physically kena mantap..for me, aku biasa2 sahaja...seboleh mungkin aku cuba untuk puaskan hati semua orang..without all Majlis Tertinggi dan semua exco, mana mungkin aku dpat menjalankan tanggungjawab yang cukup besar ini.sesungguhnya berada dalam organisasi seperti ini membolehkan seseorang itu menimba pengalaman yang banyak dan melatih menjadi pemimpin yang hebat.

sebagai seorang exco dan Presiden, banyak kenangan manis dan satu dua kenangan pahit. pegi jalan, jumpa ramai orang, dan setiap kali sesebuah xtvt berakhir ianya adalah kenangan manis yang takkan aku lupakan..walaupun penat, kami akan puas jika semua yang datang our event puas dengan apa yang kami lakukan..kenangan pahit satu je bila event yang dibuat x dapat sambutan dari student..btw rasa syukur bila all the event yang dianjurkan mendapat sokongan dari semua pelajar perakaunan..

retirednya aku dalam organisasi PERSIDA membawa chapter baru dalam hidup aku as universiti student..yelah, kawan aku slalu cakap aku nie bizi sangat lah..nak jumpa pun susah, asik meeting je memanjang..nanti time nak lepak2 ade je hal lah..hurm..lepas nie aku bolehlah spend more time dengan my classmate, my bestie dan sape2 sahaja..no more masa terbahagi lapan untuk urus diri, PERSIDA, assignment, etc2..mungkin aku reti sket bahagikan masa untuk belajar, PERSIDA and leisure(bukan nak meriakkan diri) x der lah nmpak messy sgt hidup aku..tapi hari nie, aku lepas satu tanggungjawab yang membolehkan aku berehat dan terus menikmati hidup as a student yang normal..sbb kwn aku ckp aku nie x normal..sbb buat banyak bende without rest..for me, as badan aku boleh bekerja, aku akan bekerja..

no more meeting, membuatkan aku culture shock sekejap..haha..poyoan kan..btw aku merindui dan akan sentiasa mengingati hari2 indah bersama EXCO2 PERSIDA dan MT-MTnya skali yang havoc, ceria, hardworking, etc2..I will always support all of u..jagalah PERSIDA leklok...

p/s-seb bek x ternangis masa last meeting..huhu

No comments:

Post a Comment