Saturday, December 31, 2011

2011 IN MEMORY dan AZAM TAHUN BARU

Assalammualikum...

hari nie last day kita berada di tahun 2011.. sememangnya tahun 2011 telah meninggalkan belbagai memori baik yang best dan tak best.. sememangnya setiap moment yang berlaku sepanjang 2011 adalh sejarah untuk kita semua..apa yang perlu kita buat adalah teruskan perjuangan hidup as human.. be a better person.. dan bila memperkatakan tentang tahun baru pelbagai azam baru akan dipasang oleh setiap manusia kat muka bumi nie.. antara azam tercapai, atau azam hanya tinggal azam... jadi aku nak ingatkan entry kali nie sangat lah panjang umpama TIMELINE sepanjang 2011 nie...

JANUARI
aku dah masuk tahun kedua dan semeter ketiga di UiTM Johor as Accounting Student.. sememangnya bulan Januari aku melangkah setapak lagi cabaran sebagai seorang pelajar..terpilih menjadi exco Persatuan Siswa Siswi Diploma Perakaunan benar-benar mengajar aku bagaimana memimpin dan dipimpin..Januari juga belakunya banjir besar di JOHOR..xspecially SEGAMAT dan KLUANG..seb bek umah aku x dilanda banjir..Januari meninggalkan kenangan dan best ever moment sebab, hubungan aku ngan kawan-kawan ku bertambah rapat..:)

FEBRUARI
oh yeah, kami berkumpul kembali...disebabkan cuti mid sem ditambah ngan cuti CNY, maka geng bas sekolah bergathering semula..sungguh meriah..aku agak dah buat entry pasal bende nie..cuba clik sini ..
bulan dua juga aku sangat bizi ngan PERSIDA n TEST 1...as a student memang bet sebab dapat lecturer yang best, dapat class mate yg giler2..oh ye, masa sem 3 nie aku tukar kela mauk kelas B..(saja nak mention).haha..

MAC
bulan yang penuh dengan kebizian..seriusly memang penat dengan all the kolej xtvt...Minggu Terbuka Kolej sampai due pertandingan aku masuk..first Pantun yang sememangnya aku ada basic yang betul sebab masa ekolah pernah sampai negeri..yg kedua adal pertandingan Bahas Bahasa Melayu..oh yeah, sangat best dan menarik..sebab masa sekolah join Debat tapi bila nak masuk untuk bertanding mesti clash ngan Pantun..pernah skali tu dah buat conformation ngan kawan aku nak masuk Debat , tapi akhirnya kena tarik g Pantun..aku wakil PERSIDA bahas nie..first xperience tapi bukan nak bangga, dari 5 Sidang aku dapat 4 kali best Speker..hoyeah (tapi lawan team yang x der Speker hebat macam TS, SR n DIIM)..but ini semua pengalaman..for more info click sini.. walaupun bulan 3 sangat memenatkan tapi aku tetap enjoy..
bulan paling best skali..nie lah buat pertama kali batch aku gather kat PERAK ngan MELAKA..hoaaa...so syok...utk PERAK ianya salah satu asignment kitorg.. die nak tgok cam ner kita handle sesuatu xtvt..seriusly ianya sangat best..x caya cuba klik sini... dan lagi satu punya xtvt pergi KEM LAMBAIAN DANAU MELAKA...gap seminggu je lepas pegi PERAK..penat jangan citer lah..memang penat habes..tapi kitorg tetap enjoy sebab kitorang together-gather..ewah..

APRIL
bulan nie adalah bulan saya bersama EN BUKU..bulan final exam..buat pertama kalinya dalam sejarah jadwal pekse aku berderet-deret...masa tu hanya berserah diri je lah pada Allah...takut jangan cakap lah..cam nak nangi je hari-hari mengenangkan jadwal yang macam tu..tapi aku gagahkan juga segalanya..cewah..dan hidup aku sepanjang 4 hari paper berderet 2 memang x terurus..jwp paper nie teringat paper esoknya..tgh makan teringat paper esok..tgh tido smpai mimpi2 pasal paper esok..itulah penangan paper esok..haha..lagi satu nie last sem aku amik subjek KO..dah grad KO korang...best2..x yah jumpa komander, x yah kena kawad, x yah kena pegi KO di petang hari..tapi BRASS BAND UITM JOHOR ALWAYS in my heart..

MAY
yea holiday time..hah holiday ke..not so holiday..ingat kan nak kije mase cuti2 sem nie..tapi tetibe kena panggil untuk turut sama join LIBB..ohh damm...semua yang berlaku bulan 5 ada kat dalam nie..tekan sini..
dan bulan nie juga lah umur aku meningkat jadi 20 tahu...oh yeah 20 tahun semua...dh boleh kawin..wink2..haha..terasa macam abang2 sangat..macam dah tua yang macam2 bende boleh buat..hoyeah...ok2 lupakan pasal kegembiraan dah 20 tahun...skang nak citer pasal result..ohooii..result aku yg paling bet skali..yelah lepas jadwal waktu exam yang mencabar dapat result cam 2 memang bersyukur sangat..peristiwa penting yang lain adalah aku masuk PART4 dengan berpindah kolej dari Taming Sari ke Sempana Riau..new experience, dapat ramai kawan baru kat sini..dan ianya membuatkan aku flexible ngan semua makhluk2 kat UiTM nie..hoyeah..

JUN
MR PRESIDEN..oh yeah, sekali lagi aku naik setapak lagi hidup sebagai seorang pelajar...menjadi ketua kepada seluruh sistem pelajar Diploma Perakaunan..menjaga kebajikan, merancang segala aktiviti sepanjang semester juga memastikan semua student diploma perakaunan gembira dan berbesar hati ngan PERSIDA..880 orang student Diploma Perakaunan yang perlu dikendalikan..oh yeah...saya masih bertatih dan belajar...bersyukur gak sebab barisan exco dan MT yang banyak membantu...bulan nie gak first time berucap depan ratusan orang..hoho...bulan nie juga adanya holiday ngan semua exco ke Pulau Kapas Terengganu..so syiokkk...tekan sini..

JULAI
sememangnya bulan yang penuh dengan TEST dan ujian..ohooii...sangatlah penat mentelaah pelajaran..chewah...haha..

OGOS
untuk dua sem berturut-turut puasa hari pertama ngan roomate..hmm..sangat rindu puasa pertama di rumah..BTW sebulan puasa di kampus sangat seronok..penah sekali nak buka puasa dalam gelap disebabkan seluruh UiTM x der letrik..pas uh masalah air yang melanda UiTM smpai x mandi pegi kela..tapi 2 semua dugaan bulan puasa di Universiti yang akan aku citer kaat anak2 n cucu cicit..cewah..skali lagi dh pikir pasal future..haha..tahun nie sambut Hari Raya plus Merdeka sekali...oh yeah

SEPTEMBER
bulan yang penuh dengan hafalan dan studying..mana x nye final exam dh munculkan diri..terpaksalah mengadap encik buku yang sangat membosankan..seb bek sem nie 4 je final paper..kalau x mau pengsan aku..killer paper wajiblah paper account...

OKTOBER
setelah tamat sesi ngan encik buku yang bosan kami pown holiday..mulanya nak join LIBB sekali perform untuk KARISMA tapi cam malas-mala je pulak..terus apply keje kat PACIFIC..seb bek dapat..masuk nie dah 3 kali aku keje kat sini..hoho..

NOVEMBER
mauk pulak sem yang baru iaitu semester 5 dan tahun akhir aku as Diploma tudent..pas nie dah boleh grad..hoyeah...best2, x saba rasanya nak pakai jubah konvo dan terima skroll masa konvo..tapi sem nie sekali lagi aku kena pindah kolej..dari SEMPANA RIAU ke TAMING SARI..

DISEMBER
bulan terakhir yang sangat best..sebab pergi bercuti..sangat seronok pengakhiran 2011 apabila bercuti bersama keluarga..

AZAM TAHUN BARU

ramai rasanya yang dah pasang azam tahun baru kan..aku pasti tu..for tahun 2012 aku akan buktikan aku akan laksanakan azam aku sebaiknya..INSYAALLAH..
1) DAPAT DEKAN
2) GRAD ON TIME
3) KHATAM AL-QURAN (sebelum nie dah khatam, nak khatam lagi)
4) MENJADI SAHABAT YANG BAIK DAN DISENANGI
5) DERMA DARAH (at least sekali lagi)
6) PUASA SUNAT (ISNIN /KHAMIS/ ISNIN DAN KHAMIS)

an the most important thing is become a GOOD PERSON, yang boleh menjadi kebanggaan parents, keluarga dan masyarakat...

walau apapun azam tahun baru anda, pati ianya kearah kebaikan..take a good care...

HAPPY NEW YEAR 

No comments:

Post a Comment