Tuesday, November 1, 2011

Real Steel Vs Malaysian Movie

Assalamualaikum...

ok, akhirnye aku berkesempatan menonton Filem Hebat ini semalam...REAL STEEL..di sebabkan bizi je memanjang ngan x der kwn, aku pown tgok lah sorg2...seb bek dlm panggung uh ada berketulketul org...mungkin mereka pown senasib ngan aku...tgok last2 minute...btw Filim nie mmg TEEERRRRBAAAIIKK wa ckp lu...mule2 mcm igt malas2 je nk g tgok...ye lah citer robot..apekah citer Real Steel nie...tapi disebabkn rmai yg gedik2 post kat FB ckp citer nie best smpai dorg nk guling2-ok dh stat mengarut...maka adrenalin aku nk tgok citer nie sgt2 lah tinggi...filim nie of coz rmai dh tau dibintangi oleh Hugh Jackman yg smpai hari nie aku mmg x bleh nk wt badan cm die, pelakon kanak2 Dakota Goyo memegang watak sebagai Max Kenton anak kpd Charlie Kenton yg dipegang oleh Jackman...budak nie berasal dari Canada(terima kasih kpd GOOGLE)...
dan of coz dlm stiap citer ada heroin dan ianya dipegang oleh Evangeline Lily...



KENAPA AKU SUKE?
jalan citernye menarik, dan x terlalu mengarut mcm citer Transformers, thts y aku ckp td apekebende nk tgok robot2 nie kan...tp yg Real Steel nie die punya robot masih boleh diterima akal mcm citer Wall-e...yelah harinie pown kita boleh tgok robot2 kat Jepun bleh wat keje2 kat umah kan...x mustahil nnt ada Olimpik lwn2 robot...mne lah tau...
aku suke citer nie juge disebabkan citer nie x der langsung adegan2 yg memberahi, sex2 seperti kebiasaannya filem2 barat...part2 yg aku rase annoying je nk tunjuk kan...semuanya berkisar psl robot, n how its going on...
lagi satu ianya penuh ngan nilai2 yg bek( dh mcm studi buku KOMSAS dh)..cth-anak syg ayah, ayah syg anak, berusaha untuk berjaya, tidak berputus asa, yakin pada diri, dan byk lagi...ianya disampaikan dengan cukup berkesan...smpai ader pasrt yg last2 2, yg anak die ngan Gf die nangis melihat kesungguhan Charlie berjuang, pergh aku pown cm nk nanges..huahua...thts y aku ckp citer nie mmg best...sesuai utk semua lapisan masyarakat..
lagi satu aku suke tgok robot si Atom yg comel itu...lagi2 tyme die ikut si Max joget2..pergh..

Scene yg aku suke?
actually byk sgt2 scene2 yg aku suke mse citer nie berjalan...tp dpt senaraik sket je sbb tkut mata org juling2 je bc nnt...
1) mse Max usaha sendiri mengeluarkan Robot Atom dari tanah...mse uh menampakkan kecekalannya utk memiliki sebuah robot
2) mse Max pagi2 bagun berlari kat kawasn umah die ngan Atom...pas uh scene yg Atom angkat si Max uh...rse mcm ada bonding antara mereka...
3) mse Charlie kna pkul rmai2...bile Max ckp "Stop3"...menyayat hati kot...yelah dorg kan dh lme x jumpe, smpai ayahnye pown x tau brp umur anknya..
4) scene mse Max merayu kat Charlie supaya jgn tinggalkan die.."pls3", nie lagi satu scene sedih..
5)of coz scene yg last yg aku ckp kt atas uh mse semuanya menangis uh...
6) mse Charlie ckp die suke apabila semua mengakui Atom mng..

Apa yg x suke ttg citer nie?
hmm...rsenye x der, cume satu je apa ending Max ngan Charlie...x kan Max kna tinggal ngan mak ciknya...

ok dh komen byk psl citer nie...seriusly aku nk tgok lagi skali citer nie..boleh x..haha...

kalau bc tjuk entry aku ada sebut psl Malaysian Movie...of coz lah mmg tertinggal gerabak lah citer kita...bukan nk kondem tapi itu hakikat...almost citer2 sume psl cinta antara BF ngan GF...huh..x der citer lain...citer hantu ada psl nie, citer komedi ada psl citer nie, citer keagamaan ada psl citer nie...smpaikan dh boleh agak dh apa akan berlaku next...pas uh komplain2 rakyat Malaysia x sokong filem tempatan...ape dah..kalau citer nye sume hmpir sme je, membazir lah wet kami2 ini...kami nk tgok citer2 yg baru, fresh..tp pengarah2 ngan penulis skrip kat Malaysia nie mcm x bleh nk pikir out of the box...grr..

pas uh bile DR.M bg pendapat psl filem seram yg berlambak mule lah nk saah menyalah...pas uh ada yg x puas hati, ckp citer ada pengajaran lah apa lah...then nk tnye spe je yg kat Malaysia nie yg masih pkai susuk, yg masih bela toyol, yg masih main sihir2 nie...igt depa nk tgok ke citer2 mcm nie...menghasilkan citer mcm nie sbnrnye mengekspost bende2 x elok nie...penonton akn tau mcm ner nk pkai susuk dan sebagainye...aiyo..
tolonglah wat citer yg menunjukkan anda itu ada otak dan terpelajar...kalau x terpelajar pown buat lah citer2 yg melalui imaginasi yg tinggi...gune kreativiti...ini x, asl agak boleh laku, jalan...huh, apa 2...kalau kat barat mereka buatciter yg ada value...yg penonton boleh berfikir, boleh mengikuti teladan dan sebagainya...kat Malaysia lain plak citernye..mengajar ttg bende2 yg x elok...
dh lah mls nk citer byk...nnt ckp aku nie x patriotik plak...ok bye

No comments:

Post a Comment