Friday, October 28, 2011

bergelek-gelek di kaunter

Assalammualaikum...

hari nie hari apa?..mestilah Jumaat kan..x kan senin plak...malam kepada Sabtu...selalunya customer time2 malam sabtu n malam Ahad tersangatlah ramai kat Kluang Mall nie lebih2 lagi kat dlm Pacific...dan entry aku kali tu dia, bergelek-gelek di kauter...pelik kan..saje je wat tajuk cam 2..sebenarnye x der lah joget pown...berdiri mcm batu melayani kerenah pelanggan yg macam..btw dah lumrah bile bekerja dengan pelanggan...motto tetap sama customer is always right...then nk wat cam ner...ikut je lah...walaupun hakikatnye 99% kita yang betul...

tapi entry kali nie nk citer peri pentingnya seorang paker kepada cashier..atau dalam bahasa melayu asli pembungkus...yelah cashier scan2 brg tugas paker masukkan barang dalam plastik bag...mereka ini amat penting bile kita cashier dh mule bergelek-gelek kat kaunter disebabkan kepenatan...yelah dia lah yg sacn brg, dialah yg jadi paker...kira kalau ada paker 2 cepat sket lah keje...sbb kita mesti mengasingkan bahan basah, makanan, sabun dan alat tulis...masukkan semua dalam satu plastik alamatnye kena maki lah ngan customer...

so, aq rase peranan paker amat besar kpd cashier...bukan sahaja sebagai paker malahan tukang tukar duit..
dh smpai sini je lh warkah ku buat kali nie..badan2 ku memerlukan tilam yg empuk mln nie...wassalam

1 comment: