Monday, September 19, 2011

tips beli barang melalui internet

ASSALAMMUALAIKUM....

hah, dalam bizi menstudikan diri sempat gak nk updat blog nie...ye lah sementara ader kat umah n mempunyai excess internet yg memungkinkan utk update blog...entry kali nk nie nk ckp pasal beli barang melalui internet...pernahlah skali beli jam melalui internet...FB je pong...http://www.facebook.com/niezk...nie link die...
percayelah gadjet2 kat sini mmg lain dari yg lain...stylo...pas uh hargenye murah...aku tertarik ngan jam samurai...style gle...smpai skang kalu aku pkai jam 2 mst tnye cm ner nk tgok kul brp...dorg sume ckp stylo gler...hehe,promote sket...mule2 susah lah kan nk percaye...bleh smpai ke..betul ke x...then aku tawakkal je lah..sbb dh minat sgt...g lah bank in wet n  follow egala instruction die...dlm 3 hari brg uh dah smpai kat kolej aku...stat frm that momen aku trust beli brg gne internet...

baru2 nie kwn aku bli hanset ngan jam melalui lelong.com...pergh hanset SONY yg harga RM200++ bleh dpt RM168 siap kos penghantaran...die bli melalui bid...jam pun sme...tp ada sorg kwn aku nie plak bli kat lelong gak...disebbkan terlampau xcited nk beli henset, die x bc full discription...yg die tau nset uh mmg 2nd hand...trus lah die bid..dan menang dgn harga RM6..plus kos penghantaran RM30 mean kna byk RM36...bunyi mcm murah...sekali check2...pergh nset uh rosak...die x byr pown smpai skang...so aq nk bg tips sket r pasl nk bli brg gne internet nie...:

1)bli brg melalui blog or web site yg boleh dipercayai...tye kwn2 yg pernah beli...my suggestion niezk shop yg FB 2, lelong.com ngan e-bay...

2) baca discription psl brg 2 btul2...

3) kalau bid 2 skit2 dulu..cth nek kan RM1-RM2

3) kalau beli baju pastikan size btul2..ikut size asia or europe or america

4) kalau boleh jgn bg no akaun...bia kita g bank in wet..

nie antara tip2 yg boleh digune pkai...nk dptkan tips lagi cbe je google...byk tips yg korg boleh perolehi...

No comments:

Post a Comment