Friday, August 5, 2011

kucing

ASSALAMUALAIKUM...selamat berpuasa kepada semua umat Islam...hakikatnye x der idea nk tulis pasal apa beberapa hari nie...disebabkan dh balik umah dn ada sources networking yng begitu hebat, so aku stat lah nk mengepost bende baru...
pada hari ISNIN bersamaan dengan 1 RAMADHAN aku n Azim roomate aku telah menjumpai seekor anak KUCING yang bewarna oren...dengan keadaannya yang begitu lemah dn macam x mkn berhari-hari...so kitorg decide nk jage die...hehe...first time kot...actually secara jujurnya aku memang takut n fobia ngan KUCING nie..sbb pengalaman aku mse kecik membuatkan aku anti ngan KUCING...sikit je pown sebabnye...die gigit kaki aku...yelah mase uh kecik lagi...lagi pun kat umah aku nie x der yg suke giler ngan kucing...asal nmpak kucing je permbat ngan penyapu...tp x pukul lah...acah2 je..

berbalik kepada cerita yag asal...aku ngan roomate aku si Azim 2 pown sediaka lah umah KUCING yang diperbuat dari kotak...then letak lah kat luar dpn bilik...tetibe ada sekor KUCING besar bewarna hitam dtg menyerang KUCNG oren td...huh..then ktorg decide tuk letak kucing nie kat dalm bilik sepanjang malam...ye lah takut kena serang...lagipun rasenye kes bulinya dh semakin parah...sebab kaki kirinya mengalami cedera yg teruk...seolah-olah dh x berfungsi...nk dijadikan citer baru first day die dh buat hal...die boleh membuang dot dot dot kat bilik aku...btul2 dpn locker aku...huh...bau die x yah citer r...sgt4 meloyakan...x kisah lah kn sebab die msih kecik...aku pown dgn gelinya membersihkannya...pasal mknn plak, kan aku dh ckp yang aku nie baru je berjinak-jinak dalam profesion jaga kucing nie...aku bg lah die mkn ayam goreng...haha..klaka je dgr kan..2 citer pagi...citer mlm pown skripnye lebih kurang je sme...die mmbuang kt tmpt yg sme...dpn locker aq...huh...kali nie mmg x lh aq nk bersihkn lg...aq suh roomate aq yg bersihkn...
nilah rumah die

kucing yag x der name

pas uh hari2 berikutnye die dh stat membuang kt luo...tp ianya pulak menyebbkn satu wig ground floor 2 berbau...huh...siap ad complain2 lg...tp nk wt cm ner dh kt situ gak die nk ehem...tp citer paling klaka berlaku pd pagi JUMAAT yang mulia...apabila dak bilik depan aku ZUL telah tido ngan KUCING 2...dlm kul 5 pagi KUCING telah membuat kuih atas tilam die...punyelah nk tergelak aku...sbb bgun2 nmpak die tgh nk menyidai cadar..

so, after this akan berhati2 bile KUCING 2 nk produce kuih...hehe...
catatan: smpai sekarang kitorg x der nme tuk kucing nie...

SELAMAT BERPUASA DAN BERBUKA PUAS...PUAS...PUASA..

No comments:

Post a Comment