Tuesday, August 16, 2011

friends

ASSALAMUALAIKUM..

friends kalau dalam bahasa ibunda ku ialah KAWAN...bile berbicara mengenai kawan kita ada banyak jenis2 kawan..ada kawan karib,kawan baik,kawan rapat,kawan istimewa dan mcm2 lagi lah jenis kawan yang ada kat seantero dunia nie..tetibe plak nk tulis pasal entry nie...bukan apa, bagi aku kawan merupakan manusia yang paling kerap kita jumpa berbanding dengan family kita sendiri...cuba anda renungankan kembali...adakah bersetuju ataupun tidak dengan pendapat aku nie...yelah cuba kita renungkan mse skola2 dulu..berapa jam jika kita jumpa parent kita berbanding kita bersama rakan2 anda di sekolah...dari pkul 6.30 pagi hingga 2.00 ptg kat skola...then g klas tambahan..pkul 5 baru blek umah...dari pkul 5 - 10 malam hanya 5 jam sahaja...sebab tak mungkin anda akan tidur bersama ngan parent anda..betul x...So, selepas family aku manusia yang paling aku hormat adalah kawan2 aku...

dari sekolah rendah sampai menengah sehinggalah kat Universiti nie aku sgt bertuah kerana mempunyai kawan2 yang hebat...tapi sampai sekarang aku x pernah nak tau adakah mereka kawan karib,kawan baik,kawan biasa atau kawan istimewa...sebab bagi aku, walau apa jenis kawan mereka 2...mereka tetap KAWAN aku...kenapa perlu kita mengkategorikan kawan...padahal kita sendiri x tau klasifikasi setiap jenis2 kawan tu...then how org bleh kategorikan kawan2 mereka...hah..itu yang kita x tau...

untuk kwn2 aku..bacalah bait2 lagu nie..this is 4 u..



FRIENDS ARE QUIET ANGLE

Friends are quiet angels
Who lift us to our feet
When our wings have trouble remembering how to fly
They stand by us and give us
the strength to try
Friends are quiet angels
Who somehow make you see
The light that’s in the darkness
before the dawn
All at once the journey’s not so long
But it’s the laughter and the fun
Sometimes the feeling that we’re one
All the tears we cry together you and I
That will keep us heart to heart
as time goes by
Friends are quiet angels
Who fill your life with grace
Thrilled to share your joy
when a dream comes true
And on this special day
I’m blessed ’cause I can say
I’ve found a quiet angel
You’re a special angel
I found a quiet angel in you

so, conclusion utk persoalan nie...berkawanlah selagi kita mampu untuk berkawan...tetapi jangan pule mencari musuh...kerana musuh itu akan melenyapkan nilai sahabat itu sendiri...


FRIENDS ALWAYS

No comments:

Post a Comment