Sunday, May 1, 2011

semester 3 di UiTM JOHOR

tanggal 30 April 2011 berakhirlah satu sem lagi aku di UiTM JOHOR Kampus Segamat..
mcm baru semalam kaki ini melangkah di pintu gate UiTM J nie..
mule2 masuk sem 3 trsngt happy dgn result yg maintain tp still x bleh cpai DEKAN lg...
sem 3 nie gak aq tukar klas dri JAC1102A ke 3B...sje nk cri angin perubahan...
kepala dak2 kelas nie bleh thn gile2 sket...ader jer citer yang nk diciterkan...
berbalik kpd awl sem...of coz lah ble jumpa kwn2 blek kn mst r byk citer...aku dtmpatkn di bilik TS 139...sebelum bertukar bilik secara illegal...hehe...first time wt keje jahat kat uitm nie...bkn apa...2kar suke-sme suke...lgpown aku akn satu blik ngan dak akaun batch aku n kelas aku...xcept sorg dak DIIM part2...nie list nme dak blik aku...izhar ruslan(DIA part3),afi (DIA part3), aku (DIA part3), akif(DIA part2)...3 org illegal sorg je pnghuni betul blik nie akif...bt die x kisah...btw blik nie trsgt lah happening...sentiasa dikunjungi rmai org...almaklumlah blik 'STAR'...kbnyakannye org2 yg ktorg kenal...kein,aiman,epi,akim,arif n rmai lg lah...



time present CTU
dh abes part blik...kiter citer psl klas plak...schedule klas ktorg agak pack sem nie..al maklumlah 7 subjek trmasuk KO..ari2 klas stat kul 8 xcept ari rabu stat kelas kul 12...dlm sjrh gak ktorg ader klas waktu lunch...pling lambat klas abes kul 6 ptg...2 hari kot isnin ngan selasa..cbe bygkan LAW yg membaca cm sejarah 2 klas kul 4-6...mst korg dpt bygkan ktorg kat kelas cam ner..mte sume kuyu je...tp ble lec ckp take 5...sume segar..x pahm aku...nie plak senarai nme lec ktorg sem nie...
1) Puan Hazlina(atau die bleh dpnggil ngan PuanHazel) lec Financial Accounting...
2) Puan Siti Mariam, lec pling lembut n baik ajar Commercial Law..die nie bekas lawyer tau...
3)Ust Kamaruzzaman..lec pling sempoi,selalu msuk klas lmbt abes klas awl...tp kalu present ngan die kna hafal satu buku baru dpt full mark...mcm aku present ngan die dpt 20/20...die ajr Principal of Islamic Account
4)Miss Siti Farrah...lec yg bleh dkategorikn sempoi...ape x nye mse trip MGT die dh mcm geng2 ktorg dh..tp die nie strict bg markah...sume bende die nk suh bubuh contoh...mau pening mse test nk cari contoh...die nie Tutorial lec...kalu mass lec plak Miss Fariza...
5)Datin Aryani, lec yg baik n mengambil berat...selalu bg nasihat...tp time kelas die asik cancel je...cuti maulud nabi,cuti 2,cuti nie...lg satu die nie koordinator e-PJJ so agak bizi n byk meeting...jrg2 lah jumpa die...aq igt mse 2 klas kat blok C...cahaya matahari yg terik telah mmbuatkan die pkai spek mte hitam...die nie ajar Cost Accounting atau Costing...
bersama sir nathan
6)Mr Nathan, lec paling sempoi sepanjang tiga sem nie...pling sporting...ader skali hujan pas uh nk g BLOK KAYANGAN x der susur gajah..then kitorg ckp r ngan die x leh nk g klas sbb ujan x der yg ader payung..then die ckp,,ok klas cancel x yah ganti2 klas...kat dlm kelas mmg x kering gusi r...asik wat lawak je...tp lwk die lwk cerdik bkn bodoh...die nie ajar English for Education Purpose..
7)En Hamid...die lah yg ajar main lagu...huhu...walaupun umur die dh 70 tahun...tp tiup trumpet sedap je bunyinya...pling best time die ajar..time 2 die tiup trumpet smbil ketuk drum...gle hebat...tp die nie ske bg lagu lme2...bosan pown ader gak..tp die wat lwk mst nk trgelak...die nielah jurulatih Brass Band UiTM Johor.


dak laki kelas aku 5 org je...sorg jd photografer


in memory JAC110 3B


lpe plak nk ckp...sem nie wt pertama kalinya aku jd full class rep...cam sem lps aku jd class rep tuk bbrp subjek jer...pnat lah gak jd klass rep nie...tp untungnye lec kenal...

kita beralih plak aper xtvt aku sem nie...aku rse sem nie pling byk xtvt aku involve...smpai kad merah pown x cukup ruang...berlagak...di sebbkan sem nie aku jd EXCO PERSATUAN SISWA SISWI DIPLOMA PERAKAUNAN(PERSIDA) aku agak bizi lah kan...dgn handle xtvt..g tempah 2 tmpah nie...jmpa penasihat...naik turun Bangunan Seri Bendahara. unit IT, Unit fasiliti...semua mengajar aku...n this is the xperience yg aku akn bwk mse kerja nnt...bekerja ngan ramai org....nie antara xtvt aku mse part3:
1)Accounting Talk(biro fasiliti)
2)Induksi kos(as a exco)
3)Trip MGT ke Perak( biro fasiliti-kna tmpah bas uitm)
3)performance brass band(MITEK,GRAD KO,perasmian Liga Bola Sepak Segamat)
4) dinner account(Biro Protokol)
5)Kem Batch kat Kem Lambaian Danau,Melaka.
6)Minggu Terbuka Kolej(Debat ngan Pantun)
time Modul Part3

sesungguhnya sem nie sem penat n pack aku...but seronok...tp sem nie gak aku jrg blek...hehe...
hope lecturer yg tanda kertas dpt tanda kertas kitorg ngan tenang...n hope ramai yg dpt DEKAN...dlam hati at least sekali nk rse dpt DEKAN..
2gu video PAR3 dri aku

No comments:

Post a Comment